Współczesny przedsiębiorca ma w zasięgu ręki wiele różnych narzędzi marketingowych. Większa część kampanii reklamowej prowadzona jest w Internecie. Dużą wagę przykłada się też do budowania popularnego konta firmowego w mediach społecznościowych. Wszystkie te działania są bardzo ważne. Nie warto jednak zapominać o tradycyjnych nośnikach reklamy, takich jak kalendarze reklamowe. W poniższym artykule opowiemy, dlaczego warto wykorzystać je w swojej kampanii marketingowej.
Kalendarze firmowe – ważny element strategii marketingowej
Jak wspominaliśmy – współczesny marketing stoi pod znakiem reklamy internetowej. Nie należy jednak rezygnować z tradycyjnych form reklamy, gdyż kalendarze reklamowe przynoszą wiele korzyści w tym zakresie. Pomagają dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów i budować pozytywny wizerunek firmy.
Do najważniejszych cech kalendarzy reklamowych należą:
-
Funkcjonalność – kalendarz to przedmiot codziennego użytku, korzystamy z niego praktycznie każdego dnia. Stanowią nośnik reklamy przez cały rok, docierając z przekazem do potencjalnych klientów. Mają w zasadzie nieograniczony zasięg. Możesz je dostarczać praktycznie wszędzie, a w ten sposób niezliczona liczba odbiorców będzie mieć kontakt z reklamą każdego dnia.
-
Korzystna cena – kalendarze firmowe należą raczej do ekonomicznych form reklamy. Są tańsze niż rozbudowana kampania marketingowa w Internecie czy mediach społecznościowych. Nie wspominając o spotach radiowych czy reklamach telewizyjnych. Warto jednak pamiętać, aby reklamować swoją firmę wielotorowo, różnymi kanałami dystrybucji.
-
Możliwość personalizacji – na kalendarzach firmowych możesz umieścić właściwie wszystko, co zechcesz. Najczęściej jest to logo firmy, a także dane kontaktowe. Możesz jednak zamieścić jakieś chwytliwe hasło reklamowe, zdjęcie, grafikę lub przedstawić ofertę firmy.
Jaki kalendarz reklamowy wybrać do swojej kampanii?
Do wyboru masz kalendarze w różnych formach:
-
Kalendarze książkowe A4
-
Kalendarze książkowe A5
-
Kalendarze książkowe B5
-
Kalendarze kieszonkowe A6
-
Kalendarze jednodzielne
-
Kalendarze trójdzielne
-
Kalendarze czterodzielne
-
Kalendarze jednoplanszowe
-
Kalendarze wieloplanszowe
-
Kalendarze biurkowe
Niezależnie od tego, na jaki wariant się zdecydujesz, zwróć uwagę na takie kwestie jak:
-
Wysoka jakość – kalendarz powinien być drukowany za pomocą wysokiej jakości tuszu na dobrym papierze. Dzięki temu widoczne będą nawet drobne detale.
-
Projekt – zadbaj o stworzenie atrakcyjnej grafiki, która przykuje uwagę odbiorców.
-
Czytelny układ – pamiętaj, że kalendarz ma być praktyczny. Musi być dobrze widoczna data, ale także logotyp twojej firmy.
Podsumowując; kalendarz to ponadczasowy i uniwersalny sposób na promowanie swojej firmy,. Przedmiot, który zawsze będzie potrzebny i używany. W związku z tym warto go wykorzystać w swojej kampanii marketingowej. Efekty mogą cię zadziwić! Pamiętaj tylko, aby zamawiać kalendarze w sprawdzonej firmie (najlepiej od polskiego producenta) i zawsze stawiać na jakość.