Znajdź uczelnię dostosowaną do twoich potrzeb

Nadruki na torbach i kubkach — jak budować rozpoznawalność marki w lokalnej społeczności?

Nadruki na torbach i kubkach — jak budować rozpoznawalność marki w lokalnej społeczności?



Powiedzmy sobie wprost, skuteczna promocja marki jest kluczowa dla jej sukcesu. Jednym z efektywnych narzędzi marketingowych są nadruki na kubkach, a w szczególności na torbach. Nawet kubki papierowe z nadrukiem na imprezach, są w stanie zwiększyć rozpoznawalność firmy pośrodku lokalnej społeczności. Dzięki codziennemu użytkowaniu tych przedmiotów, marka może zyskać większą widoczność. Jak wykorzystać ten sposób promocji?

Jak zrobić nadruk na kubku?

Nadruk na kubku można wykonać kilkoma metodami, w zależności od budżetu i efektu końcowego. Najpopularniejszą techniką, wykorzystującą wysoką temperaturę do przenoszenia grafiki na kubek jest sublimacja. Sprawdza się ona idealnie dla nadruków w pełnych kolorach. Kolejną trwałą metodą, szczególnie opłacalną przy większych zamówieniach jest Sitodruk. Jak zrobić nadruk na kubek nowoczesnymi metodami?

Jedną z nowoczesnych technologii, która pozwala na drukowanie bezpośrednio na kubku bez potrzeby dodatkowego zabezpieczania lakierem, to nadruk UV. Natomiast jeżeli zależy nam na eleganckim i stylowym efekcie, to warto zainwestować w grawer laserowy.

 

Jak zrobić nadruk na kubku?

 

Nadruki na torbach papierowych

Torby papierowe to ekologiczne i stylowe rozwiązanie. Świetnie sprawdzają się w promocji marki. Można w nie pakować zakupy lub prezenty, co sprawia, że stają się żywą reklamą. Metodami nadruku jest tu sitodruk, termotransfer, sublimacja, DTG (direct to garment), czyli druk bezpośredni oraz tampodruk. Aby zrobić nadruk na torbie papierowej w domu, przygotuj stempel ze wzorem jakiego chcesz użyć, zamocz go w tuszu szybkoschnącym. Możesz też zamówić gotowy nadruk w drukarni.

 

Nadruki na torbach papierowych

 

Pamiętajmy, że torby papierowe są ekologiczną alternatywą dla plastikowych reklamówek i doskonale sprawdzają się w branży handlowej, gastronomicznej oraz e-commerce. Można ją wręczyć podczas eventów, zapakować w nią prezenty i upominki, używać jako toreb do jedzenia na wynos czy pakować zakupy w sklepach odzieżowych, kosmetycznych i  spożywczych. Rodzaje toreb papierowych to m.in. torby z uchwytami płaskimi, z uchwytami skręcanymi, torby kraft i torby laminowane.

Nadruki na torbach bawełnianych

Torby bawełniane stały się popularnym gadżetem promocyjnym, ponieważ są trwałe, ekologiczne i estetyczne. Metody ich zadruku są podobne do metod nadruku na torbach papierowych. Plusem jest to, że taką torbę również możemy wykorzystać samemu w domu.

Aby to zrobić, wydrukuj wzór na folii termotransferowej, wytnij wzór i przyłóż do torby, użyj żelazka lub prasy termicznej (ok. 160°C przez 20 sek.), a następnie ostudź i zdejmij folię ochronną. Torba powinna wyglądać jak ze sklepu.

Ogromną zaletą bawełnianych toreb jest to, że stały się codziennym dodatkiem do stylizacji, będąc jednocześnie gadżetem reklamowym i trwałym, ekologicznym rozwiązaniem. Niektórzy biorą je ze sobą nie tylko, aby robić zakupy, ale także jako codzienne torby do pracy i na uczelnię.

Do ich produkcji wykorzystuje się różnego rodzaju tkaniny: bawełnę naturalną, bawełnę organiczną, canvy — czyli grubą, wytrzymują duże obciążenia bawełnę oraz polibawełną. Polibawełna jest już mniej ekologiczna, gdyż jest to mieszanka bawełny i poliestru, czyli plastiku.

Którą z toreb najlepiej jest wybrać? Każda ma swoje plusy i minusy. Torby papierowe są najlepsze dla sklepów, gastronomii i eventów, gdy liczą się niskie koszty i ekologia. Torby bawełniane natomiast są idealne dla firm i marek premium, które stawią na trwałość, styl i wielokrotne użycie.

Torby papierowe są tańsze w produkcji i zakupie, z kolei bawełniane są droższe, ale dłużej używane. Dodatkowo można na różne sposoby je spersonalizować. Na papierze jest możliwość nadruku, tłoczenia i lakierowania, a na bawełnie możliwość haftu, nadruku i termotransferu.

Zalety nadruków

Jednym z plusów, jakim są nadruki na kubkach i torbach jest promocja swojej marki w lokalnej społeczności. Warto więc oferować nadrukowane kubki lub torby jako gratis przy zakupach np. w ramach współpracy z pobliskimi kawiarniami i sklepami. Takie gadżety można też rozdawać na targach i festiwalach oraz angażować klientów w mediach społecznościowych, oferując je jako nagrody za konkursy i akcje promocyjne.

Dodatkowym atutem jest aspekt ekologiczny. Kupujący coraz częściej wybierają marki, które dbają o środowisko. Ekologiczne torby bawełniane lub biodegradowalne kubki mogą podkreślić zaangażowanie firmy w kwestie zrównoważonego rozwoju.

Kampanię z wykorzystaniem gadżetów możemy wesprzeć o działania na social mediach. Można zachęcać klientów do publikowania zdjęć z otrzymanymi gadżetami, organizować konkursy z nagrodami czy promować firmę poprzez influencerów lokalnych.

Jak zaprojektować produkt

Aby gadżety rzeczywiście budowały rozpoznawalność marki, powinny być estetyczne i dobrze zaprojektowane. Powinny się na nich znaleźć: czytelne logo jako punkt dominujący, atrakcyjne hasło reklamowe. Najlepsze to te krótkie, chwytliwe i związane z misją firmy. Na wygląd dobrze zrobi także kolorystyka spójna z identyfikacją wizualną marki oraz wysoka jakość druku. Te aspekty sprawią, że kubki i torby będą używane przez długi czas.

Nadruki na torbach i kubkach to skuteczna i stosunkowo niedroga forma reklamy, która może znacząco zwiększyć rozpoznawalność marki w lokalnej społeczności. Dzięki codziennemu użytkowaniu tych produktów logo firmy staje się częścią życia klientów, co  kolei przekłada się na większą lojalność z ich strony i lepszą świadomość marki.

Co właściwie oznacza większa lojalność? Oznacza to, że klient wybierze nasz produkt po raz któryś, bo będzie wiedział, że jest on dobry i spełnia jego oczekiwania. Dlatego warto inwestować w wysoką jakość, atrakcyjny design oraz dobrze przemyślaną strategię dystrybucji, aby osiągnąć maksymalne efekty marketingowe.


Data publikacji: 16.04.2025

Nadruki na torbach i kubkach — jak budować rozpoznawalność marki w lokalnej społeczności? - Opinie


Nie znaleziono opinii.
Dodaj opinię