Znajdź uczelnię dostosowaną do twoich potrzeb

POKAZ MODY „Plénitude”. Kobieta 50+

POKAZ MODY „Plénitude”. Kobieta 50+



DIMEL to marka stworzona dla kobiet 50 plus przez młodą projektantkę Igę Dymel studentkę Projektowania Ubioru na Wydziale Wzornictwa w Wyższej Szkole Sztuki i Projektowania w Łodzi. Kolekcja powstała z potrzeby kreowania wizerunku kobiet dojrzałych, pewnych siebie, eleganckich. Ideą marki jest tworzenie strojów dopracowanych konstrukcyjnie. Głównym celem jest pragnienie udowodnienia, że wiek kobiety to tylko metryka. W pokazie udział wzięły znane kobiety 50+: Helena Norowicz, Mariola Bojarska-Ferenc, Małgorzata Pieczyńska, Anna Korcz oraz inne znane panie.

O samym projekcie warto przeczytać na stronie www.dimelfashion.com. Jak czytamy:„Ciężki jest los współczesnej kobiety. Musi ubierać się jak chłopak, wyglądać jak dziewczyna, myśleć jak mężczyzna i pracować jak koń.”Te słowa amerykańskiej aktorki Elizabeth Taylor można w pełni potraktować jako obraz kobiety naszych czasów. Musi ubierać się jak chłopak, bo przecież nie skupiając się na feministycznym motywie tej tezy, to ilość obowiązków jakie spoczywają na aktywnej kobiecie w ciągu dnia, przeczy wizerunkowi damy. Jednocześnie powinna wyglądać jak dziewczyna tworząc wizerunek wiecznie młodej, atrakcyjnej i zadbanej kobiety wykluczając przy tym swoja naturalną kobiecą intuicję i empatię. (…) Wychodząc naprzeciw temu problemowi, zauważając coraz większe zainteresowanie tym tematem, w ramach swojej pracy licencjackiej projektantka stworzyła kolekcje „Plénitude jesień – Zima 2016/2017” kobieta 50+.Francuska nazwa oznacza pełnię i doskonale obrazuje stan kobiet, dla których zaprojektowana jest ta kolekcja. Wątek francuski pojawia się tu nie bez powodu ponieważ inspiracją do stworzenia kolekcji są dwaj wielcy kreatorzy mody francuskiej lat 50 i 60 ,Christian Dior i Christóbal Balenciaga.”„Modyfikacja kobiecej sylwetki za sprawą usztywnianych tkanin płótnem, wąskie ramiona, wyeksponowane biodra i biust, wcięta talia oraz obszerne , długie do połowy łydki spódnice to esencja ich stylu i doskonały materiał na inspiracje do zaprojektowania kolekcji z użyciem nowoczesnych, szlachetnych materiałów dla kobiet wymagających, dla których konstrukcja w ubiorze ma eksponować atuty oraz tuszować wszelkie niedoskonałości wynikające z wieku . Kolekcja ta ma być również małym manifestem przeciwko zalewowi rynku modowego wszech panującym krojem Oversize.” – Iga Dymel Łódź kwiecień 2016Pokaz odbył się przy dość niebieskawym świetle i instalacji świetnej wraz z koncertem muzyki Ambiente napisanej specjalnie na potrzeby spektaklu oraz sopranu koloraturowego.Modelki 50+ ubrane były w dość proste kroje, które podkreślały ich urodę. Dominowały bardzo proste kroje z bardziej połyskliwymi tkaninami ale kolorystycznie całość była dosyć subtelna i oscylowała wokół bieli, szarości i delikatnego błękitu.
zdjecie
Fot. Justyna Miodyńska, studentka WSSiP
zdjecie
Fot. Sylwia Adamczuk, absolwentka WSSiP
zdjecie
Fot. Sylwia Adamczuk, absolwentka WSSiP

Data publikacji: 05.09.2016
ikonka kierunki studiów

Dodatkowe informacje o studiach - Łódź

POKAZ MODY „Plénitude”. Kobieta 50+ - Opinie


Nie znaleziono opinii.
Dodaj opinię