Jak to możliwe, że urządzenie rozpoznaje twarz człowieka czy jego mowę? Skąd wiadomo, jak zoptymalizować układ i długość świateł na skrzyżowaniach? Jakie mechanizmy sprawiają, że reklamy dopadają nas wszędzie?
Czy rola sztucznej inteligencji w reklamie ograniczy się tylko do jej optymalizacji i podnoszenia efektywności osiąganych wyników? A może AI mogłaby stać się kreatywnym twórcą zdjęć i tekstów reklamowych, zastępując w tych działaniach człowieka?
Na te i wiele innych pytań będzie można znaleźć odpowiedzi podczas tegorocznej Nocy Innowacji na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. Wydarzenie odbędzie się 22 października w formule online.
Wydział Zarządzania UŁ już po raz czwarty reprezentuje łódzkie środowisko akademickie na ogólnopolskim festiwalu cyfryzacji Digital Festival. Udział w wydarzeniach jest BEZPŁATNY! W tym roku zapraszamy na wykład i webinar:
HARMONOGRAM WYDARZEŃ
17.00-18.30 WYKŁAD „Świat we władaniu algorytmów - poznaj tajniki uczenia maszynowego”
Jak to możliwe, że urządzenie rozpoznaje twarz człowieka czy jego mowę? Skąd wiadomo, jak zoptymalizować układ i długość świateł na skrzyżowaniach? Jakie mechanizmy sprawiają, że reklamy dopadają nas wszędzie? Co sprawia, że maszyna potrafi zdiagnozować chorobę i zaplanować terapię? Jeśli interesuje Cię odpowiedź na te pytania, zapraszamy na interaktywny wykład, który odkryje przed Tobą tajniki uczenia maszynowego (UM) i sztucznej inteligencji (SI).
Zajęcia poprowadzi dr Piotr Czerwonka, adiunkt w Zakładzie Analizy Danych i Systemów Inteligentnych w Katedrze Informatyki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, pasjonat nowych technologii, który przystępnym językiem wprowadzi uczestników w nowy, skomplikowany informatycznie świat. Na wykład zapraszamy wszystkie osoby zainteresowane problematyką sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i ich wpływu na codzienne życie.
Więcej informacji i zapisy: https://www.wz.uni.lodz.pl/strefa-kandydata/projekty-dla-uczniow-i-szkol/noc-innowacji/wyklad-2022
18.00-19.00 WEBINAR „AI Advertising – jak bardzo sztuczna inteligencja zmieni świat reklamy? Pierwsze polskie badania nad wykorzystaniem AI w procesie kreacji zdjęć reklamowych i poziomu ich społecznej akceptacji”
Sztuczna inteligencja staje się technologią, której rola i znaczenie w reklamie niewątpliwie wzrośnie w najbliższych latach. Już dzisiaj pozwala ona marketerom obniżyć ponoszone koszty, zwiększać zainteresowanie i zaangażowanie klientów, a także skuteczność podejmowanych działań. Czy jednak rola sztucznej inteligencji w reklamie ograniczy się tylko do jej optymalizacji i podnoszenia efektywności osiąganych wyników? A może AI mogłaby stać się kreatywnym twórcą zdjęć i tekstów reklamowych, zastępując w tych działaniach człowieka? To tylko jedne z wielu pytań, na które spróbujemy znaleźć odpowiedź, zastanawiając się nad przyszłością branży reklamowej. Opowiemy także o założeniach zakończonego właśnie pierwszego polskiego badania nad wykorzystaniem AI w procesie kreacji zdjęć reklamowych i ich społecznej akceptacji.
Patronat nad wydarzeniem objęła Grupa Robocza ds. Sztucznej Inteligencji przy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Spotkanie poprowadzi dr Dominika Kaczorowska-Spychalska, Dyrektor Centrum Mikser Inteligentnych Technologii CMIT na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.
Więcej informacji i zapisy: https://www.wz.uni.lodz.pl/strefa-kandydata/projekty-dla-uczniow-i-szkol/noc-innowacji/webinar-2022
Więcej o Wydarzeniu i zapisy na stronie: https://www.wz.uni.lodz.pl/strefa-kandydata/projekty-dla-uczniow-i-szkol/noc-innowacji
Szczegółowych informacji na temat wydarzenia udziela Marta Górecka:
tel. 504 606 860, marta.gorecka@uni.lodz.pl