Innowacyjność, elastyczność i optymalizacja to hasła nieodłącznie związane z logistyką oraz z handlem elektronicznym. Punkty wspólne, wzajemne zależności i wynikające z nich korzyści odkrywali dziś uczestnicy konferencji pt. „Logistyka e-commerce. Trendy i wyzwania” w Wyższej Szkole Logistyki.
Zgromadzeni w auli WSL studenci i uczniowie szkół średnich mogli przekonać się, jak głębokie zmiany wywołuje rozwój handlu elektronicznego w sferze obsługi klienta, realizacji dostaw czy organizacji pracy i wyposażenia magazynów. Rosnący odsetek zakupów realizowanych online to przyszłość, z którą mierzą się zarówno producenci, sprzedawcy, firmy kurierskie, jak i globalni operatorzy logistyczni.O świecie wirtualnego biznesu, który stwarza ogromne możliwości dotarcia do klientów, a tym daje nieograniczone niemal pole wyboru produktu mówił Mariusz Wesołowski, Dyrektor Zarządzający serwisu uczestnicy.pl. Najważniejsze przykazania każdego, kto wstępuje w świat e-commerce płyną z gruntownej analizy danych, obserwacji trendów i sprawnej komunikacji z rynkiem. Szyte na miarę rozwiązania – dostosowane do rodzaju działalności, a przede wszystkim do potrzeb odbiorców stanowią dobry punkt wyjścia do rozwoju e-biznesu. Takie rozwiązania na styku „dużej logistyki” i handlu elektronicznego projektuje i wdraża Sławomir Rajch, e-commerce manager w Grupie Raben. Dynamiczna prezentacja eksperta pokazała, jak operator logistyczny, liczący ładunki w tysiącach palet może poradzić sobie z obsługą klientów sklepów internetowych. Działalność Grupy Raben w sektorze e-commerce, skala innowacyjności i poziom oferowanych rozwiązań pokazuje, jak ważny dla branży logistycznej staje się sektor handlu elektronicznego.Rozwój e-commerce dał też istotny impuls branży odzieżowej. Charakterystykę realizacji zamówień i organizację pracy centrum dystrybucyjnego, obsługującego ponad 20 mln paczek rocznie zaprezentowali przedstawiciele H&M Logistics. Paweł Mikitiuk i Adam Rajewski omówili proces obsługi zamówienia od momentu przyjęcia towaru do chwili kliknięcia „kupuję” przez klienta. Kulisy działania globalnej marki modowej wzbudziły spore zainteresowanie wśród uczestników, którzy zasypali prelegentów pytaniami, dotyczącymi szczegółów organizacji pracy, transportu, obsługi zwrotów czy zarządzania konkretnymi kolekcjami.O obsłudze internetowych zamówień, rosnących wymaganiach klientów i innowacyjnych usługach kurierskich mówił Szymon Lauer, Operations Development Manager z firmy GLS Poland. E-commerce charakteryzuje szybkość, elastyczność i prostota. Tego samego oczekują bywalcy sklepów internetowych od dostawców zakupionych produktów. Firma kurierska, funkcjonująca na styku wymagań sprzedających i kupujących stoi przed dużym wyzwaniem optymalizacji kosztów i czasu dostawy. GLS Poland wyzwania te podejmuje wprowadzając np. FlexDeliveryService, która zwiększa zaangażowanie odbiorcy w proces skutecznego dostarczenia paczki. Dzięki temu, większość przesyłek GLS dociera do klientów sklepów internetowych bez zbędnych trudności.Wysoki poziom merytoryczny wystąpień, a przede wszystkim szczegółowe omówienie procesów pozwoliło na prześledzenie zmian, jakie w logistyce niemal z dnia na dzień wywołuje rosnąca popularność zakupów online. Na szczęście managerowie logistyki i managerowie e-commerce mają ze sobą wiele wspólnego – i jedni i drudzy dążą do elastycznego reagowania na potrzeby otoczenia, optymalizują procesy i bardzo szanują czas swoich klientów.Poznanie wiodących trendów w logistyce handlu elektronicznego było najważniejszym edukacyjnym celem dzisiejszej konferencji. Cykl Logmeeting – spotkania i warsztaty w Wyższej Szkole Logistyki to doskonała okazja do zdobycia wiedzy także o wymarzonym zawodzie. Kontakt z ekspertami, doświadczonymi logistykami inspiruje i motywuje młodych ludzi uczestniczących w spotkaniach do nauki i poszerzania horyzontów.
Zgromadzeni w auli WSL studenci i uczniowie szkół średnich mogli przekonać się, jak głębokie zmiany wywołuje rozwój handlu elektronicznego w sferze obsługi klienta, realizacji dostaw czy organizacji pracy i wyposażenia magazynów. Rosnący odsetek zakupów realizowanych online to przyszłość, z którą mierzą się zarówno producenci, sprzedawcy, firmy kurierskie, jak i globalni operatorzy logistyczni.O świecie wirtualnego biznesu, który stwarza ogromne możliwości dotarcia do klientów, a tym daje nieograniczone niemal pole wyboru produktu mówił Mariusz Wesołowski, Dyrektor Zarządzający serwisu uczestnicy.pl. Najważniejsze przykazania każdego, kto wstępuje w świat e-commerce płyną z gruntownej analizy danych, obserwacji trendów i sprawnej komunikacji z rynkiem. Szyte na miarę rozwiązania – dostosowane do rodzaju działalności, a przede wszystkim do potrzeb odbiorców stanowią dobry punkt wyjścia do rozwoju e-biznesu. Takie rozwiązania na styku „dużej logistyki” i handlu elektronicznego projektuje i wdraża Sławomir Rajch, e-commerce manager w Grupie Raben. Dynamiczna prezentacja eksperta pokazała, jak operator logistyczny, liczący ładunki w tysiącach palet może poradzić sobie z obsługą klientów sklepów internetowych. Działalność Grupy Raben w sektorze e-commerce, skala innowacyjności i poziom oferowanych rozwiązań pokazuje, jak ważny dla branży logistycznej staje się sektor handlu elektronicznego.Rozwój e-commerce dał też istotny impuls branży odzieżowej. Charakterystykę realizacji zamówień i organizację pracy centrum dystrybucyjnego, obsługującego ponad 20 mln paczek rocznie zaprezentowali przedstawiciele H&M Logistics. Paweł Mikitiuk i Adam Rajewski omówili proces obsługi zamówienia od momentu przyjęcia towaru do chwili kliknięcia „kupuję” przez klienta. Kulisy działania globalnej marki modowej wzbudziły spore zainteresowanie wśród uczestników, którzy zasypali prelegentów pytaniami, dotyczącymi szczegółów organizacji pracy, transportu, obsługi zwrotów czy zarządzania konkretnymi kolekcjami.O obsłudze internetowych zamówień, rosnących wymaganiach klientów i innowacyjnych usługach kurierskich mówił Szymon Lauer, Operations Development Manager z firmy GLS Poland. E-commerce charakteryzuje szybkość, elastyczność i prostota. Tego samego oczekują bywalcy sklepów internetowych od dostawców zakupionych produktów. Firma kurierska, funkcjonująca na styku wymagań sprzedających i kupujących stoi przed dużym wyzwaniem optymalizacji kosztów i czasu dostawy. GLS Poland wyzwania te podejmuje wprowadzając np. FlexDeliveryService, która zwiększa zaangażowanie odbiorcy w proces skutecznego dostarczenia paczki. Dzięki temu, większość przesyłek GLS dociera do klientów sklepów internetowych bez zbędnych trudności.Wysoki poziom merytoryczny wystąpień, a przede wszystkim szczegółowe omówienie procesów pozwoliło na prześledzenie zmian, jakie w logistyce niemal z dnia na dzień wywołuje rosnąca popularność zakupów online. Na szczęście managerowie logistyki i managerowie e-commerce mają ze sobą wiele wspólnego – i jedni i drudzy dążą do elastycznego reagowania na potrzeby otoczenia, optymalizują procesy i bardzo szanują czas swoich klientów.Poznanie wiodących trendów w logistyce handlu elektronicznego było najważniejszym edukacyjnym celem dzisiejszej konferencji. Cykl Logmeeting – spotkania i warsztaty w Wyższej Szkole Logistyki to doskonała okazja do zdobycia wiedzy także o wymarzonym zawodzie. Kontakt z ekspertami, doświadczonymi logistykami inspiruje i motywuje młodych ludzi uczestniczących w spotkaniach do nauki i poszerzania horyzontów.