Studenci Akademickiego Klubu Lotniczego Politechniki Poznańskiej skonstruowali bezzałogowy statek powietrzny, który bierze udział w trzech edycjach konkursu SAE Aero Design. Młodzi konstruktorzy Politechniki byli jedyną drużyną z Europy, która 23-24 lutego 2018 r. wzięła udział w konkursie podczas SAE Aero Design Mexico 2018. Kolejna rywalizacja odbędzie się na Florydzie 9-11 marca 2018 r. (SAE Aero Design USA East 2018), a poźniej w Kalifornii 6-8 kwietnia 2018 r. (SAE Aero Design USA West 2018).
Zawody, których uczestnikami są studenci, odbywają się od 1986 roku i cieszą wielkim prestiżem. Organizowane są przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Inżynierów Transportu SAE (Society of Automotive Engineers). Wśród partnerów wydarzenia są Lockheed-Martin i Boeing oraz NASA, których członkowie zasiadają w jury.W czasie zawodów odbywają się trzy konkurencje: Micro, Advanced i Regular. Studenci PP biorą udział w tej “najpoważniejszej”, Regular, zmagając się z dużą konkurencją. Zadaniem konkursowym było zbudowanie bezzałogowego statku powietrznego, który poradzi sobie z zadaniem przewiezienia jak największej liczby symulujących pasażerów piłeczek tenisowych oraz 200 gramowych odważników imitujących bagaż. Zwycięzcą konkurencji jest drużyna, której samolot przewiezie największy ciężar. Plany polskiej ekipy zakładają, że ich 6-kilogramowy projekt uniesie około 13 kilogramów ciężaru.Praca nad modelem biorącym udział w konkursie zajęła uczestnikom pół roku. Należało wykonać cały proces produkcyjny samolotu. Zawierało się w nim przygotowanie koncepcji, stworzenie prototypu oraz docelowej wersji statku powietrznego. By odnieść sukces w procesie, trzeba było wykonać mnóstwo obliczeń i prób lotniczych, które to przeprowadzano na lotnisku w Kąkolewie.
Zawody, których uczestnikami są studenci, odbywają się od 1986 roku i cieszą wielkim prestiżem. Organizowane są przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Inżynierów Transportu SAE (Society of Automotive Engineers). Wśród partnerów wydarzenia są Lockheed-Martin i Boeing oraz NASA, których członkowie zasiadają w jury.W czasie zawodów odbywają się trzy konkurencje: Micro, Advanced i Regular. Studenci PP biorą udział w tej “najpoważniejszej”, Regular, zmagając się z dużą konkurencją. Zadaniem konkursowym było zbudowanie bezzałogowego statku powietrznego, który poradzi sobie z zadaniem przewiezienia jak największej liczby symulujących pasażerów piłeczek tenisowych oraz 200 gramowych odważników imitujących bagaż. Zwycięzcą konkurencji jest drużyna, której samolot przewiezie największy ciężar. Plany polskiej ekipy zakładają, że ich 6-kilogramowy projekt uniesie około 13 kilogramów ciężaru.Praca nad modelem biorącym udział w konkursie zajęła uczestnikom pół roku. Należało wykonać cały proces produkcyjny samolotu. Zawierało się w nim przygotowanie koncepcji, stworzenie prototypu oraz docelowej wersji statku powietrznego. By odnieść sukces w procesie, trzeba było wykonać mnóstwo obliczeń i prób lotniczych, które to przeprowadzano na lotnisku w Kąkolewie.