Balthaton obejmuje 4 wydarzenia programistyczne, których uczestnicy, opierając się na na przedstawionych problemach i zadaniach wykreują koncept lub prototyp aplikacji a przy pełnym sukcesie, już działający program. Posłuży on osobom odwiedzającym muzea partnerskie projektu "BalticMuseums Love IT!". Stanie się bazą dla elektronicznych przewodników dostępnych na tablety i smartphony. Dzięki programowi będzie można wzbogacić odwiedziny w muzeum i zbudować długotrwałą relację z nim.
Częściami cyklu będą następujące hackatony:
- w Gdyni (Polska), 17-18 marca 2018,
- w Kłajpedzie (Litwa), 14-15 kwietnia 2018,
- w Malmoe (Szwecja), 25-26 września 2018,
- w Greifswaldzie (Niemcy), w 2019 roku.
Wykreowane podczas wydarzeń pomysły będą bazą dla aplikacji służących międzynarodowemu projektowi „BalticMuseums Love IT!”, który finansowany jest w ramach programu UE Interreg Południowy Bałtyk. Projekt ten służy stworzeniu narzędzi wspomagających technologie informacyjne przeznaczone dla atrakcji turystycznych w regionie Południowego Bałtyku. Realizują go współpracujące ze sobą instytucje badawcze i turystyczne z Polski, Danii, Szwecji, Litwy i Niemiec. Podstawowy cel działań to poprawa obsługi turystyki poprzez wymianę doświadczeń między partnerami, odwiedzającymi i specjalistami rozmaitych dziedzin.
Aby wziąć udział w Baltathonie w Gdyni należy wypełnić formularz zgłoszeniowy ze strony internetowej BalticMuseum.