Miło nam poinformować, że Uczelnia Techniczno-Handlowa im. H. Chodkowskiej oddaje do dyspozycji studentów oraz dydaktyków nowe zaplecze dydaktyczno-badawcze - Laboratorium Nowoczesnych Środków Transportu.
Nowa pracownia to unikatowa w skali rynku edukacyjnego Warszawy i Mazowsza przestrzeń do prowadzenia zajęć dydaktycznych i badań laboratoryjnych z dziedziny transportu.Laboratorium Nowoczesnych Środków TransportuW nowym laboratorium studenci mają do dyspozycji m.in.:Stanowisko do badania systemu sterowania silnikiem Diesla typu Common Rail:a) Zespół sterowania pompą i wtryskiwaczami systemu Common Railb) Zespół sterowania silnikiem ZS typu Common RailStanowisko przeznaczone jest do prezentowania działania elementów elektronicznych, mechanicznych i hydraulicznych wchodzących w skład systemu sterowania i zasilania paliwem współczesnych silników wysokoprężnych z zapłonem samoczynnym typu CR/EDC.Stanowisko do badania zintegrowanego systemu typu Motronic (badania wtrysków paliwa silników z zapłonem iskrowym).Stanowisko przeznaczone jest do demonstracji funkcjonowania systemu sterowania pracą silnika w zakresie kąta wyprzedzenia zapłonu, oraz zmian dawki paliwa w funkcji temperatury, prędkości obrotowej, obciążenia i innych parametrów.Stanowiska (zestawy) panelowe służące do:a) badania aktoryki pojazduZestaw panelowy uczy umiejętności łączenia, weryfikację i ocenę parametrów mechanizmów wykonawczych pojazdowych systemów elektronicznego sterowania. Modułowość zestawu panelowego ma umożliwiać potokowe wykonywanie ćwiczeń na wielu stanowiskach w ramach jednego zagadnienia, np. badanie charakterystyk, parametrów danego typu aktoryki, lub wykorzystanie podzespołów zestawu poza stelażem stanowiska.b) badania sensoryki systemów pojazdówZestaw panelowy do badania sensoryki systemów pojazdowych uczy łączenia, weryfikacji i ocenę parametrów czujników stosowanych w pojazdowych systemach elektronicznego sterowania. Modułowość zestawu panelowego ma umożliwiać potokowe wykonywanie ćwiczeń na wielu stanowiskach w ramach jednego zagadnienia, np. badanie charakterystyk, parametrów danego typu czujnika, lub ich zespołów, a także wykorzystanie modułów zestawu poza stelażem stanowiska.c) badania elektroniki i elektrotechniki pojazdowejZestaw uczy łączenia i pomiaru podstawowych obwodów prądu stałego i zmiennego, ocenę parametrów podzespołów elektronicznych takich jak; rezystancje, pojemności, indukcyjności, półprzewodników, optoelektroniki, oraz podstawowych układów elektroniki analogowej i cyfrowej.Laboratorium powstało w ramach projektu „Nowoczesny Inżynier Transportu - dostosowanie programu kształcenia na Wydziale Inżynieryjnym na Kierunku Transport” i jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Nowa pracownia to unikatowa w skali rynku edukacyjnego Warszawy i Mazowsza przestrzeń do prowadzenia zajęć dydaktycznych i badań laboratoryjnych z dziedziny transportu.Laboratorium Nowoczesnych Środków TransportuW nowym laboratorium studenci mają do dyspozycji m.in.:Stanowisko do badania systemu sterowania silnikiem Diesla typu Common Rail:a) Zespół sterowania pompą i wtryskiwaczami systemu Common Railb) Zespół sterowania silnikiem ZS typu Common RailStanowisko przeznaczone jest do prezentowania działania elementów elektronicznych, mechanicznych i hydraulicznych wchodzących w skład systemu sterowania i zasilania paliwem współczesnych silników wysokoprężnych z zapłonem samoczynnym typu CR/EDC.Stanowisko do badania zintegrowanego systemu typu Motronic (badania wtrysków paliwa silników z zapłonem iskrowym).Stanowisko przeznaczone jest do demonstracji funkcjonowania systemu sterowania pracą silnika w zakresie kąta wyprzedzenia zapłonu, oraz zmian dawki paliwa w funkcji temperatury, prędkości obrotowej, obciążenia i innych parametrów.Stanowiska (zestawy) panelowe służące do:a) badania aktoryki pojazduZestaw panelowy uczy umiejętności łączenia, weryfikację i ocenę parametrów mechanizmów wykonawczych pojazdowych systemów elektronicznego sterowania. Modułowość zestawu panelowego ma umożliwiać potokowe wykonywanie ćwiczeń na wielu stanowiskach w ramach jednego zagadnienia, np. badanie charakterystyk, parametrów danego typu aktoryki, lub wykorzystanie podzespołów zestawu poza stelażem stanowiska.b) badania sensoryki systemów pojazdówZestaw panelowy do badania sensoryki systemów pojazdowych uczy łączenia, weryfikacji i ocenę parametrów czujników stosowanych w pojazdowych systemach elektronicznego sterowania. Modułowość zestawu panelowego ma umożliwiać potokowe wykonywanie ćwiczeń na wielu stanowiskach w ramach jednego zagadnienia, np. badanie charakterystyk, parametrów danego typu czujnika, lub ich zespołów, a także wykorzystanie modułów zestawu poza stelażem stanowiska.c) badania elektroniki i elektrotechniki pojazdowejZestaw uczy łączenia i pomiaru podstawowych obwodów prądu stałego i zmiennego, ocenę parametrów podzespołów elektronicznych takich jak; rezystancje, pojemności, indukcyjności, półprzewodników, optoelektroniki, oraz podstawowych układów elektroniki analogowej i cyfrowej.Laboratorium powstało w ramach projektu „Nowoczesny Inżynier Transportu - dostosowanie programu kształcenia na Wydziale Inżynieryjnym na Kierunku Transport” i jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.