Celem konferencji jest wzmocnienie kompetencji społecznych nauczycieli oraz wypracowanie narzędzi w postaci scenariuszy lekcji służących rozwinięciu kompetencji społecznych uczniów. To wyjątkowa okazja do spotkania środowiska nauczycieli i wychowawców z naukowcami Uniwersytetu SWPS. Konferencja odbędzie się 22 marca we wrocławskiej siedzibie Uniwersytetu SWPS.
„Konferencja jest okazją do wzajemnej wymiany doświadczeń oraz doskonalenia swoich kompetencji. Spotkanie z ekspertami i praca nad narzędziami do wykorzystania w klasie będzie szansą do poznania nowych rozwiązań i sposobów zaangażowania uczniów. Mamy nadzieję, że udział w konferencji zainspiruje nauczycieli do przeprowadzenia ciekawych lekcji wychowawczych, co przełoży się na poczucie większej satysfakcji z wykonywanej pracy” - mówi Celina Szumkowska, Dyrektor projektu Scenariusze lekcji, organizatorka konferencji.Na konferencję zostali zaproszeni: Dolnośląski Kurator Oświaty pani Beata Pawłowicz, a także dyrektor i wicedyrektor Dolnośląskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli – panie Małgorzata Matusiak i Jolanta Szwedowska.Jak uczyć się efektywnie?warsztat dla nauczycieli klas I-VIdr Agata Sobkówsala 107Podczas warsztatów uczestnicy poznają potwierdzone naukowo sposoby na skuteczne uczenie się. Dowiedzą się, czym jest i jak działa pamięć, w jaki sposób zapamiętywać i przypominać sobie informacje, oraz jak motywować siebie i uczniów do nauki.Czy wielokulturowość musi wywoływać konflikty? warszatat dla nauczycieli klas I-VIdr Ziad Abou Salehsala 108Obecna sytuacja budzi wiele wątpliwości i obaw przed wielokulturowością. Czy nasza szkoła jest w stanie pomóc polskim uczniom i dzieciom-uchodźcom w nawiązaniu i rozwinięciu pozytywnych relacji? Jak rozwiązywać konflikty wynikające z różnic kulturowych? Istotne jest pogłębione spojrzenie na problem wielokulturowości, lecz w praktyce szkolnej decydujące znaczenie mają proste rozwiązania i codzienne sytuacje. Warsztaty będą okazją do porozmawiania o roli nauczyciela w grupie zróżnicowanej kulturowo.Czy wróbel w garści jest lepszy niż gołąb na dachu? Kształtowanie i wspieranie samoregulacji emocji u dzieci w wieku wczesnoszkolnymwarsztat dla nauczycieli klas I-IIIdr Jarosław Kulbatsala 109Celem warsztatów jest prezentacja metod kształtowania i wspierania samoregulacji w kontekście zmian w zakresie rozwoju poznawczego, emocjonalnego czy społecznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Omówione zostaną też konsekwencje samoregulacji emocji dla funkcjonowania psychologicznego dziecka: sukcesów szkolnych, relacji z rówieśnikami i nauczycielami czy poczucia dobrostanu.Co to znaczy być tolerancyjnym?warsztat dla nauczycieli klas I-IIIManuela Pliżga-Jonarskasala 110Podczas warsztatów uzyskamy odpowiedzi na pytania: jak uczyć tolerancji siebie i innych?, jak sobie radzić z nietolerancją w klasie?, jak nauczyciel może wpłynąć na postawy swoich uczniów? Uczestnicy wezmą udział w ciekawych ćwiczeniach uczących tolerancji, poznają nowe definicje i sposoby rozwijania tolerancji w środowisku szkolnym.Czy sukces może być kłopotem, a porażka przynieść korzyści? warsztat dla nauczycieli klas IV-VIdr Tomasz Grzybsala 111Z sukcesem nie trzeba sobie radzić, sukcesem trzeba się cieszyć! Czy zawsze i na pewno? Warsztaty będą dotyczyły nieoczywistych konsekwencji odnoszenia sukcesów i ponoszenia porażek.Dlaczego warto dotrzymywać obietnic?warsztat dla nauczycieli klas IV-VISławomir Prusakowskisala 112Dotrzymywanie obietnic to ważny element uczenia się zasad i wewnętrznej odpowiedzialności. Każde z dzieci uczy się poprzez doświadczenie, jak dotrzymywanie /niedotrzymywanie obietnic wpływa na jego sytuację i to, w jaki sposób wpływa to na jego/jej relacje z ważnymi dorosłymi. W trakcie warsztatów będzie można doświadczyć, czym jest niedotrzymywanie obietnic, a także zainspirować się do pracy z uczniami.ZgłoszeniaKonferencja jest adresowana przede wszystkim do nauczycieli i wychowawców z rejeonu dolnośląskiego. Zapraszamy również studentów kierunków pedagogicznych i psychologicznych. Zainteresowanych prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego. Wydarzenie ma charakter bezpłatny.OrganizatorzyOrganizator: Fundacja Uniwersytet Dzieci, organizator projektu Scenariusze lekcjiWspółorganizator: Uniwersytet SWPS, Wydział Zamiejscowy we WrocławiuTermin i lokalizacja22 marca 2016, godz. 15.00-18.30Uniwersytet SWPSWydział Zamiejscowy we Wrocławiuul. Ostrowskiego 30b53-238 Wrocław
„Konferencja jest okazją do wzajemnej wymiany doświadczeń oraz doskonalenia swoich kompetencji. Spotkanie z ekspertami i praca nad narzędziami do wykorzystania w klasie będzie szansą do poznania nowych rozwiązań i sposobów zaangażowania uczniów. Mamy nadzieję, że udział w konferencji zainspiruje nauczycieli do przeprowadzenia ciekawych lekcji wychowawczych, co przełoży się na poczucie większej satysfakcji z wykonywanej pracy” - mówi Celina Szumkowska, Dyrektor projektu Scenariusze lekcji, organizatorka konferencji.Na konferencję zostali zaproszeni: Dolnośląski Kurator Oświaty pani Beata Pawłowicz, a także dyrektor i wicedyrektor Dolnośląskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli – panie Małgorzata Matusiak i Jolanta Szwedowska.Jak uczyć się efektywnie?warsztat dla nauczycieli klas I-VIdr Agata Sobkówsala 107Podczas warsztatów uczestnicy poznają potwierdzone naukowo sposoby na skuteczne uczenie się. Dowiedzą się, czym jest i jak działa pamięć, w jaki sposób zapamiętywać i przypominać sobie informacje, oraz jak motywować siebie i uczniów do nauki.Czy wielokulturowość musi wywoływać konflikty? warszatat dla nauczycieli klas I-VIdr Ziad Abou Salehsala 108Obecna sytuacja budzi wiele wątpliwości i obaw przed wielokulturowością. Czy nasza szkoła jest w stanie pomóc polskim uczniom i dzieciom-uchodźcom w nawiązaniu i rozwinięciu pozytywnych relacji? Jak rozwiązywać konflikty wynikające z różnic kulturowych? Istotne jest pogłębione spojrzenie na problem wielokulturowości, lecz w praktyce szkolnej decydujące znaczenie mają proste rozwiązania i codzienne sytuacje. Warsztaty będą okazją do porozmawiania o roli nauczyciela w grupie zróżnicowanej kulturowo.Czy wróbel w garści jest lepszy niż gołąb na dachu? Kształtowanie i wspieranie samoregulacji emocji u dzieci w wieku wczesnoszkolnymwarsztat dla nauczycieli klas I-IIIdr Jarosław Kulbatsala 109Celem warsztatów jest prezentacja metod kształtowania i wspierania samoregulacji w kontekście zmian w zakresie rozwoju poznawczego, emocjonalnego czy społecznego dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Omówione zostaną też konsekwencje samoregulacji emocji dla funkcjonowania psychologicznego dziecka: sukcesów szkolnych, relacji z rówieśnikami i nauczycielami czy poczucia dobrostanu.Co to znaczy być tolerancyjnym?warsztat dla nauczycieli klas I-IIIManuela Pliżga-Jonarskasala 110Podczas warsztatów uzyskamy odpowiedzi na pytania: jak uczyć tolerancji siebie i innych?, jak sobie radzić z nietolerancją w klasie?, jak nauczyciel może wpłynąć na postawy swoich uczniów? Uczestnicy wezmą udział w ciekawych ćwiczeniach uczących tolerancji, poznają nowe definicje i sposoby rozwijania tolerancji w środowisku szkolnym.Czy sukces może być kłopotem, a porażka przynieść korzyści? warsztat dla nauczycieli klas IV-VIdr Tomasz Grzybsala 111Z sukcesem nie trzeba sobie radzić, sukcesem trzeba się cieszyć! Czy zawsze i na pewno? Warsztaty będą dotyczyły nieoczywistych konsekwencji odnoszenia sukcesów i ponoszenia porażek.Dlaczego warto dotrzymywać obietnic?warsztat dla nauczycieli klas IV-VISławomir Prusakowskisala 112Dotrzymywanie obietnic to ważny element uczenia się zasad i wewnętrznej odpowiedzialności. Każde z dzieci uczy się poprzez doświadczenie, jak dotrzymywanie /niedotrzymywanie obietnic wpływa na jego sytuację i to, w jaki sposób wpływa to na jego/jej relacje z ważnymi dorosłymi. W trakcie warsztatów będzie można doświadczyć, czym jest niedotrzymywanie obietnic, a także zainspirować się do pracy z uczniami.ZgłoszeniaKonferencja jest adresowana przede wszystkim do nauczycieli i wychowawców z rejeonu dolnośląskiego. Zapraszamy również studentów kierunków pedagogicznych i psychologicznych. Zainteresowanych prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego. Wydarzenie ma charakter bezpłatny.OrganizatorzyOrganizator: Fundacja Uniwersytet Dzieci, organizator projektu Scenariusze lekcjiWspółorganizator: Uniwersytet SWPS, Wydział Zamiejscowy we WrocławiuTermin i lokalizacja22 marca 2016, godz. 15.00-18.30Uniwersytet SWPSWydział Zamiejscowy we Wrocławiuul. Ostrowskiego 30b53-238 Wrocław