Interesuje Cię grafika? Pasjonujesz się designem? Chciałbyś poszerzyć swoją wiedzę dotyczącą grafiki i zgłębić tajniki skutecznej komunikacji wizualnej? Szukasz ciekawych inspiracji? W dniach 1-14 lipca 2015 roku będziesz miał doskonałą okazję, aby zobaczyć prace studentów grafiki Uniwersytetu Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Wszystkich zainteresowanych grafiką i designem serdecznie zapraszamy na wystawę pod tytułem „Zmiana przez design vol. 4″, którą można obejrzeć na ul. Świdnickiej, przy wrocławskim rynku. Wstęp na wystawę jest wolny.
„Zmiana przez design”„Wszystko zostało zaprojektowane, ale niewiele rzeczy zostało zaprojektowanych dobrze″ – mawiał Brian Reed. Mając na uwadze jego słowa, studenci Instytutu Grafiki wrocławskiego wydziału Uniwersytetu SWPS realizują ciekawe projekty związane z projektowaniem. Ostatnio zmierzyli się z wyzwaniem zaprojektowania skutecznej kampanii na rzecz tolerancji oraz efektywnych rozwiązań, które ułatwiałyby osobom starszym poruszanie się we współczesnym świecie nowych technologii. To właśnie nietolerancja i dyskryminacja stały się tematem przewodnim tegorocznej, czwartej już, odsłony wystawy pt. „Zmiana przez design″. Wśród wszystkich prezentowanych na wystawie prac znajduje się projekt kampanii, której podstawowym celem jest zwalczanie obojętności i uwrażliwienie tolerancyjnej części społeczeństwa na wszelkie przejawy mowy nienawiści. Uświadomienie społeczeństwu ogromnej skali tego problemu może zmotywować odbiorców do podjęcia działań na rzecz zminimalizowania zjawiska nietolerancji i nienawiści bądź przynajmniej sprowokuje ich do podjęcia dialogu na temat zachowań dyskryminacyjnych. Niestety bardzo wielu z nas nauczyło się już nie zauważać mowy nienawiści. Dlatego też autorzy wystawy chcą przykuć uwagę społeczeństwa i skłonić odbiorców do refleksji przenosząc ją w miejsca, które z zasady są jej obce, jak na przykład media i nośniki reklamowe.Idea wystawyGłównym założeniem studentów grafiki, a zarazem organizatorów wystawy, jest pokazanie odbiorcom jak szerokiego zakresu i jak wielu dziedzin dotyczy grafika, design i komunikacja wizualna. Począwszy od płaskich infografik, które w prosty, nieskomplikowany sposób wizualizują złożone procesy, poprzez projekty zapewniające kompleksowe usługi, aż po realizacje oparte o długofalowe zmiany postaw społecznych, studenci pokazują, w jaki sposób należy współcześnie myśleć o designie oraz w jakich dziedzinach wiedzy takie postrzeganie go może znaleźć zastosowanie – również w kontekście współczesnego rynku pracy. „Design to pojęcie, którego nie można zamknąć w sztywne ramy paradygmatu, czy praktyki rynkowej. To perspektywa, w której podstawowym algorytmem myślenia i działania jest sprawne rozwiązywanie problemów w odniesieniu do użytkownika. Naszych studentów przede wszystkim staramy się zabrać w podróż, w której po pierwsze potarfią krytycznie i analitycznie patrzeć na zastaną rzeczywistość, po drugie posiadają umiejętność naukowej syntezy, którą mogą wykorzystać do rozwijania kreatywnej postawy wobec otaczającego ich świata”. - dr Mariusz Wszołek, Wykładowca w Instytucie Grafiki Uniwersytetu SWPSGrafika na Uniwersytecie SWPSKierunek grafika oferowany przez Wydział Zamiejscowy we Wrocławiu Uniwersytetu SWPS to unikatowe połączenie wiedzy z obszarów projektowania graficznego, komunikacji społecznej, psychologii i psychofizjologii widzenia. Studia te obejmują kompleksowe podejście do projektowania ze szczególnym uwzględnieniem roli komunikacji oraz kompetencji społecznych, które są atutem na rynku pracy przemysłów kreatywnych (creative industries).Uniwersytet SWPS uczy swoich studentów projektowania graficznego pojmowanego jako efektywnie funkcjonujący komunikat w kontekście społecznym. Szczególnie duży nacisk wykładowcy kładą na zapoznanie studentów z uwarunkowaniami, historią oraz aktualnym zastosowaniem designu, a także na wypracowaniu szerokiej perspektywy postrzegania i używania projektowania graficznego jako procesu, w którym najważniejsze jest się zrozumienie problemu i jego kreatywne rozwiązanie.Jedyne takie studia w PolsceNowoczesne, innowacyjne podejście do projektowania, oparte na szerokiej wiedzy z zakresu komunikacji społecznej, psychologii oraz wiedzy technicznej (dotyczącej takich pojęć jak: kompozycja, layout, typografia, zarządzanie kolorem, techniki wizualizacji) to elementy, które najbardziej wyróżniają program studiów graficznych na Uniwersytecie SWPS na tle propozycji oferowanych przez inne uczelnie wyższe.Adresaci studiówStudia skierowane są w szczególności do osób kreatywnych, które pragną zdobyć zróżnicowane kompetencje projektowe, komunikacyjne i społeczne, umożliwiające im tworzenie funkcjonalnego designu i grafiki. Uniwersytet SWPS nie kształci artystów w tradycyjnym tego słowa rozumieniu, ale sprawnych, wykwalifikowanych projektantów w zakresie komunikacji wizualnej i designu. Uczelnia stawia na osobowości. Prezentuje swoim studentom cenną wiedzę teoretyczną, daje im praktyczne umiejętności i doświadczenie, kładąc przy tym nacisk na atrakcyjność studiów i unikatowość osobistych strategii komunikacyjnych w podejściu do problemów – zarówno tych życiowych, jak i tych projektowych, traktowanych przez uczelnię z równą uwagą. Osobowości wymagają jednak inwestycji czasu. Nie działa tu żadna inna waluta. Dlatego w procesie kształcenia Uniwersytet SWPS inwestuje przede wszystkim w czas - inny dla każdej osobowości.
„Zmiana przez design”„Wszystko zostało zaprojektowane, ale niewiele rzeczy zostało zaprojektowanych dobrze″ – mawiał Brian Reed. Mając na uwadze jego słowa, studenci Instytutu Grafiki wrocławskiego wydziału Uniwersytetu SWPS realizują ciekawe projekty związane z projektowaniem. Ostatnio zmierzyli się z wyzwaniem zaprojektowania skutecznej kampanii na rzecz tolerancji oraz efektywnych rozwiązań, które ułatwiałyby osobom starszym poruszanie się we współczesnym świecie nowych technologii. To właśnie nietolerancja i dyskryminacja stały się tematem przewodnim tegorocznej, czwartej już, odsłony wystawy pt. „Zmiana przez design″. Wśród wszystkich prezentowanych na wystawie prac znajduje się projekt kampanii, której podstawowym celem jest zwalczanie obojętności i uwrażliwienie tolerancyjnej części społeczeństwa na wszelkie przejawy mowy nienawiści. Uświadomienie społeczeństwu ogromnej skali tego problemu może zmotywować odbiorców do podjęcia działań na rzecz zminimalizowania zjawiska nietolerancji i nienawiści bądź przynajmniej sprowokuje ich do podjęcia dialogu na temat zachowań dyskryminacyjnych. Niestety bardzo wielu z nas nauczyło się już nie zauważać mowy nienawiści. Dlatego też autorzy wystawy chcą przykuć uwagę społeczeństwa i skłonić odbiorców do refleksji przenosząc ją w miejsca, które z zasady są jej obce, jak na przykład media i nośniki reklamowe.Idea wystawyGłównym założeniem studentów grafiki, a zarazem organizatorów wystawy, jest pokazanie odbiorcom jak szerokiego zakresu i jak wielu dziedzin dotyczy grafika, design i komunikacja wizualna. Począwszy od płaskich infografik, które w prosty, nieskomplikowany sposób wizualizują złożone procesy, poprzez projekty zapewniające kompleksowe usługi, aż po realizacje oparte o długofalowe zmiany postaw społecznych, studenci pokazują, w jaki sposób należy współcześnie myśleć o designie oraz w jakich dziedzinach wiedzy takie postrzeganie go może znaleźć zastosowanie – również w kontekście współczesnego rynku pracy. „Design to pojęcie, którego nie można zamknąć w sztywne ramy paradygmatu, czy praktyki rynkowej. To perspektywa, w której podstawowym algorytmem myślenia i działania jest sprawne rozwiązywanie problemów w odniesieniu do użytkownika. Naszych studentów przede wszystkim staramy się zabrać w podróż, w której po pierwsze potarfią krytycznie i analitycznie patrzeć na zastaną rzeczywistość, po drugie posiadają umiejętność naukowej syntezy, którą mogą wykorzystać do rozwijania kreatywnej postawy wobec otaczającego ich świata”. - dr Mariusz Wszołek, Wykładowca w Instytucie Grafiki Uniwersytetu SWPSGrafika na Uniwersytecie SWPSKierunek grafika oferowany przez Wydział Zamiejscowy we Wrocławiu Uniwersytetu SWPS to unikatowe połączenie wiedzy z obszarów projektowania graficznego, komunikacji społecznej, psychologii i psychofizjologii widzenia. Studia te obejmują kompleksowe podejście do projektowania ze szczególnym uwzględnieniem roli komunikacji oraz kompetencji społecznych, które są atutem na rynku pracy przemysłów kreatywnych (creative industries).Uniwersytet SWPS uczy swoich studentów projektowania graficznego pojmowanego jako efektywnie funkcjonujący komunikat w kontekście społecznym. Szczególnie duży nacisk wykładowcy kładą na zapoznanie studentów z uwarunkowaniami, historią oraz aktualnym zastosowaniem designu, a także na wypracowaniu szerokiej perspektywy postrzegania i używania projektowania graficznego jako procesu, w którym najważniejsze jest się zrozumienie problemu i jego kreatywne rozwiązanie.Jedyne takie studia w PolsceNowoczesne, innowacyjne podejście do projektowania, oparte na szerokiej wiedzy z zakresu komunikacji społecznej, psychologii oraz wiedzy technicznej (dotyczącej takich pojęć jak: kompozycja, layout, typografia, zarządzanie kolorem, techniki wizualizacji) to elementy, które najbardziej wyróżniają program studiów graficznych na Uniwersytecie SWPS na tle propozycji oferowanych przez inne uczelnie wyższe.Adresaci studiówStudia skierowane są w szczególności do osób kreatywnych, które pragną zdobyć zróżnicowane kompetencje projektowe, komunikacyjne i społeczne, umożliwiające im tworzenie funkcjonalnego designu i grafiki. Uniwersytet SWPS nie kształci artystów w tradycyjnym tego słowa rozumieniu, ale sprawnych, wykwalifikowanych projektantów w zakresie komunikacji wizualnej i designu. Uczelnia stawia na osobowości. Prezentuje swoim studentom cenną wiedzę teoretyczną, daje im praktyczne umiejętności i doświadczenie, kładąc przy tym nacisk na atrakcyjność studiów i unikatowość osobistych strategii komunikacyjnych w podejściu do problemów – zarówno tych życiowych, jak i tych projektowych, traktowanych przez uczelnię z równą uwagą. Osobowości wymagają jednak inwestycji czasu. Nie działa tu żadna inna waluta. Dlatego w procesie kształcenia Uniwersytet SWPS inwestuje przede wszystkim w czas - inny dla każdej osobowości.