Arteterapia
Asystent rodziny (NOWOŚĆ)
Bibliotekoznawstwo
Diagnoza i rewalidacja pedagogiczna (NOWOŚĆ)
Doradztwo zawodowe i Przedsiębiorczość
Dysleksja – Diagnoza i Terapia
Edukacja dla bezpieczeństwa
Edukacja elementarna – wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna
Edukacja i wspomaganie dziecka z autyzmem, zespołem Aspergera (NOWOŚĆ)
Edukacja matematyczna
Edukacja muzyczna i plastyczna
Edukacja przyrodnicza
Edukacja techniczna
Etyka z Antropologią filozoficzną
Fizyka w szkołach ponadpodstawowych
Geografia w edukacji
Gerontologia – opieka nad osobami starszymi
Historia
Informatyka w edukacji
Język angielski (3-10 lat)
Język francuski (3-10 lat) NOWOŚĆ
Język hiszpański (3-10 lat) NOWOŚĆ
Język niemiecki (3-10 lat) NOWOŚĆ
Język polski w edukacji
Logopedia przedszkolna i szkolna
Oligofrenopedagogika i edukacja integracyjna w ogólnodostępnych placówkach oświatowych
Pedagogika Marii Montessori
Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z poradnictwem młodzieżowym i rodzinnym (NOWOŚĆ)
Pedagogika sztuki
Przygotowanie pedagogiczne
Resocjalizacja i socjoterapia
Terapia pedagogiczna
Trener umiejętności społecznych
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Wiedza o kulturze
Wiedza o społeczeństwie z integracją europejską
Wychowanie do życia w rodzinie
Zarządzanie oświatą

Edukacja i wspomaganie dziecka z autyzmem, zespołem Aspergera (NOWOŚĆ)

Prawdopodobnie każdy z nas zetknął się nieraz z pojęciem autyzmu i wielu przeciętnych użytkowników języka jest świadomych znaczenia tego wyrazu, jednak zespół Aspergera to określenie raczej nieznane, nieliczne osoby wiedzą, czym to schorzenie się objawia i jaka jest jego patogeneza. Wynika to być może z faktu, że jako choroba został on uznany dopiero w połowie lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Mianem ‘Zespołu Aspergera’ określa się najłagodniejsze formy autyzmu, dotyczące przede wszystkim zaburzeń funkcjonalnych. Prawdopodobnie jest to zaburzenie rozwoju o podłożu neurologicznym, jednakże dokładne przyczyny na ogół nie są znane.

Zespół Aspergera jest stosunkowo „nową” chorobą, lecz coraz częściej diagnozowaną u dzieci w różnym wieku. Aby rozpoznać autyzm potrzebna jest wiedza teoretyczna i praktyczna z zakresu diagnozy i metod pracy z dzieckiem autystycznym. Studia na specjalności EDUKACJA I WSPOMAGANIE DZIECKA Z AUTYZMEM, ZESPOŁEM ASPERGERA to propozycja dla tych pedagogów, których powyższe zagadnienia interesują lub/i potrzebne są im na ścieżce zawodowej. Ograniczenie realizowanych treści do jednego typu schorzenia pozwala na bardzo dokładne kształcenie w tym zakresie. Absolwent naszych studiów podyplomowych to wysokiej klasy specjalista do spraw zespołu Aspergera i sprawny pedagog.

Adresaci studiów

Studia adresowane są do osób posiadających wykształcenie wyższe pedagogiczne. W szczególności zapraszamy pedagogów oraz oligofrenopedagogów, którzy pragną podnieść swoje kwalifikacje i poszerzyć wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej.

Cel studiów

Celem studiów jest zdobycie umiejętności w zakresie rozpoznawania zespołu Aspergera oraz pracy z osobami dotkniętymi tego rodzaju autyzmem. Absolwenci studiów I stopnia po ukończeniu studiów podyplomowych zdobywają kwalifikacje do prowadzenia zajęć w przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjach oraz ośrodkach szkolno-wychowawczych, natomiast ukończenie studiów podyplomowych przez absolwentów studiów magisterskich pozwala na zatrudnienie we wszystkich typach szkół.

Perspektywy zawodowe

Absolwent kierunku ma szanse znaleźć zatrudnienie w przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjach, ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz innych placówkach zajmujących się wychowaniem i edukacją dzieci i młodzieży.

 

ikonka opinie uczelnie

Opinie o uczelniach - Lista uczelni w Tychach

Opinie o uczelniach - lista uczelni w Tychach

Opinie o uczelniach - inne opinie w woj.