Znajdź uczelnię dostosowaną do twoich potrzeb

Skuteczny content marketing w 2022. Porady

Skuteczny content marketing w 2022. Porady



Chcesz tworzyć skuteczne treści na stronę, które przyciągną uwagę odbiorców, zwiększą ich zaangażowanie i tym samym pozytywnie wpłyną na odbiór Twojej marki? Podpowiadamy, co wpisuje się w trendy content marketingu na rok 2022. Wypróbuj nasze wskazówki i przekonaj się, jak wiele może zyskać firma, która dba o odpowiednie treści na stronie i obecność w social mediach.

 

Twórz treści z myślą o użytkownikach

 

Ile razy zdarza Ci się tworzyć content na stronę marki, myśląc nie o perspektywie i potrzebach odbiorców, a wyłącznie swoich własnych? Niestety to jeden z podstawowych błędów, które popełniają osoby tworzące treści w sieci. Choć od lat mówi się sporo o budowaniu persony, wizualizowaniu użytkownika, który jest po drugiej stronie, to nadal często brakuje czasu, aby to wdrożyć w życie. Dlatego teraz jest na to najwyższa pora.

Twórz treści z myślą o konkretnej grupie odbiorców i dopasuj do niej styl komunikacji, a także rodzaj publikowanych rzeczy. Inne oczekiwania mają np. klienci detaliczni, a partnerzy biznesowi. To niezwykle istotne, by mieć to na uwadze, ponieważ wyłącznie dzięki temu jesteśmy w stanie trafić z językiem komunikacji oraz korzyści. Zastanów się, co jest ważne dla Twojego odbiorcy, co go motywuje, a co odrzuca. W taki prosty sposób zmniejszysz współczynnik odrzuceń i skutecznie zwiększysz zaangażowanie. Podpowiadamy, że będzie to dla Ciebie zdecydowanie opłacalne. O tym, dlaczego warto tworzyć treści, napisaliśmy na blogu.

 

Stosuj frazy kluczowe z rozwagą

 

Jeśli myślisz o blogu firmowym, musisz pamiętać, aby nie był on wyłącznie kopalnią słów kluczowych, które mają na celu poprawę pozycji w Google. Oczywiście nasycenie jest niezwykle ważne w procesie pozycjonowania, jednak zawsze zwracaj uwagę na to, po co piszesz dany tekst. Czy Twoim celem jest przekazanie odbiorcy wartościowych informacji, które wpłyną na jego zaufanie do marki i zwiększą szansę na skorzystanie z jej oferty? Zapewne taka jest właśnie motywacja, dlatego doradzamy, aby służyć użytkownikowi i wartość contentu stawiać ponad SEO. Twój odbiorca musi chcieć podjąć interakcję z Twoją firmą i zaangażować się, a nadmiernie zoptymalizowana treść nie służy temu w żaden sposób. Co więcej, jest to coraz mniej pożądane także przez samą wyszukiwarkę Google.

 

Naucz się, czym jest dobre UX

 

Sporo mówi się o User Experience, czyli UX. To szeroki obszar działań, które mają na celu zwiększenie wygody użytkowników stron internetowych i nie tylko. Chodzi o to, aby układ, treści czy komunikacja, które składają się na doświadczenie, pozytywnie wpływały na odbiór i kliknięcia - w link, reklamę czy post, a nie odrzucały. Co ciekawe, ma to odniesienie również do content marketingu. Tworząc go, koncentruj się zawsze na kluczowej kwestii - po co użytkownik wchodzi na Twoją stronę i czego na niej szuka. Następnie odpowiadaj sobie na pytanie, czy otrzymuje to, czego potrzebuje i czy jakość jest odpowiednio wysoka.

Zawsze dbaj o sposób podawania treści. Chodzi o to, aby była ona przedstawiona przejrzyście - zarówno pod względem wizualnym, jak i logicznym - i z łatwością do zapamiętania. Unikaj clickbaitów, a stawiaj zawsze na wartościowy content. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, skorzystaj z profesjonalnych konsultacji, jakie oferuje Smartbuzz.

 

Zadbaj o recykling treści

 

Czy wiesz, że internet jest obecnie przeładowany treściami? Sprawia to, że trzeba poświęcić nieco uwagi na ich recykling, aby wpasować się do zmieniających się trendów i jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby użytkowników. Warto o tym pamiętać, by nie trzymać się sztywno przyzwyczajeń i ciągle powtarzanych szablonów. Jeśli inwestujesz wyłącznie w artykuły blogowe, przyszedł czas również na e-booki, raporty, recenzje czy poradniki. Ponadto zastanów się, jakie teksty, które już są na blogu, warto zaktualizować.

Cennym działaniem w tym przypadku jest poświęcenie uwagi na analizę konkurencji. Sprawdź, co u niej się sprawdza i zyskuje pozytywny odbiór. Warto w pewien sposób przełożyć to również na własne kanały. Przejrzyj swoje treści, upewnij się, że są nasycone istotnymi słowami kluczowymi. Dodatkowo warto urozmaicić te nowe o formaty takie jak wideo, podcasty, animacje, newslettery czy infografiki. Wpadają one w oko, zostają w pamięci na dłużej i często zachęcają do interakcji, która napędza ruch oraz wspiera zwiększanie widoczności.

 

Trzymaj się harmonogramu i znajdź miejsce na RTM

 

Skuteczny content marketing w roku 2022 łączy dwie cechy - dobrą organizację i spontaniczność. Choć brzmi to jak wyzwanie, jest to jak najbardziej możliwe do wykonania. Przede wszystkim nie pozwalaj na luki w publikowaniu treści i nadmierną ciszę, która wynika z braku opracowanego contentu. Nie chodzi o nic innego, jak o rozsądne połączenie odpowiednio zaplanowanego harmonogramu działań (z wyprzedzeniem, aby wszystko toczyło się w oparciu i przemyślaną strategię) wraz z odpowiadaniem na to, co dzieje się dookoła. Real Time Marketing to trend, na który nie można być obojętnym. Warto go wykorzystywać w aktywnej sprzedaży, zdobywając przy tym uwagę odbiorców i ich uznanie za kreatywność i elastyczność.


Data publikacji: 17.05.2022